Karoseria

Charakterystyczne linie nowych samochodów spod znaku BMW są znane każdemu. Nie inaczej jest z nową ósemką, a po dodaniu magicznej litery M przed liczbą, sylwetka nabiera dodatkowych kształtów, które pełnią funkcje aerodynamiczne oraz nadają agresywnego wyglądu. Charakterystycznymi cechami dla nowej M8 jest między innymi mocno podkreślony dach double-bubble wykończony karbonem, podwójnie żebrowane listewki w grillu, skrzela w nadkolach przednich, spoiler oraz dyfuzor.

Wnętrze

Wnętrze łączy ze sobą charakterystykę kokpitu tradycyjną dla sportowych samochodów z luksusem. W standardzie, każdy z zamawiających dostaje skórzaną tapicerkę, BMW Display Key, Head-Up Display z opcjami wersji M oraz BMW Live Cockpit Professional. Na środkowej konsoli pojawił się nowy przycisk „Setup”, dzięki któremu mamy dostęp do ustawień silnika, zawieszenia, układu kierowniczego i hamulcowego. Wszystko to możemy dostosować do własnych preferencji

Moc

Pod maską siedzi mocarne 4.4-litrowe V8, które możemy wkręcić na obroty rzędu 7200obr/min. W „zwykłej” M8 silnik pozwala wypluć sześćset koni mechanicznych, w wersji Competition może pochwalić się dodatkowymi 25KM. W połączeniu z 750Nm momentu obrotowego, sprint do setki trwa tylko 3.2 sekundy.

Napęd

Do przeniesienia mocy na koła potrzebna jest równie silny układ napędowy. W przypadku M8, wykorzystano 8-biegową skrzynię biegów M Steptronic z Drivelogic’em, a dzięki systemowi M xDrive można sterować napędem na cztery koła lub po dezaktywacji DSC (Dynamic Stability Control) przenieść go całkowicie na tylną oś.

Koła

Standardowo M8 wyjeżdża na 20-calowych felgach z podwójnymi ramionami, obutymi w opony o rozmiarach 275/35 z przodu i 285/35 z tyłu. Inne wzory felg dostępne oczywiście za dopłatą. Wersja Competition posiada taki sam rozmiar felg, jednak tym razem są to lekkie, kute felgi w kształcie gwiazdy o takich samych rozmiarach opon. Niezależnie jednak od wersji, każda z tych opcji świetnie poprowadzi samochód po najbardziej krętych trasach.