Tradycyjna, znana już od początków XX wieku marka Buick w pewnym okresie swojego działania, a konkretnie w 1973 roku stworzyła pierwszą generację modelu Regal. Był to nieco opóźniony ruch w kierunku tworzenia tańszych, mid-size’owych samochodów, które wtedy już z powodzeniem wypuszczali konkurenci Buicka. Druga generacja, która pojawiła się pięć lat później, zapadła już w pamięci niemal każdego pedrolhead’a.
Początkowo samochód posiadał pod maską 3.2l V6, którą później w 1980 r. zastąpiono 3.8l. To samo zrobiono z 3-biegowym manualem, który został wyparty na rzecz automatycznej skrzyni. W roku 1982, po dwukrotnym zdobyciu przez Buicka nagród w popularnej serii Nascar, do produkcji wszedł Regal Grand National, napędzany 4.1-litrowym V6 N/A o mocy 125KM i 278Nm oraz 3.8-litrowym uturbionym V6 o mocy 175KM i 373Nm.
W ostatnim roku produkcji, w roku 1987 Buick wypuścił limitowaną serię samochodów nazwaną GNX, co po rozwinięciu skrótu znaczyło nic innego jak Grand National Experimental. Samochód ten, co niektórych może zaskoczyć, powstawał przy współpracy z McLarenem. Buick wyprodukował 547 sztuki modelu Grand National z silnikiem 3.8l, które później wysłał do brytyjskiej marki, a ta stworzyła z nich niemałe potwory. Dane wypuszczone przez Buicka na temat auta były dość mocno zaniżone, w stosunku do tego co finalnie stworzył McLaren. 304KM (oficjalnie podawane 280KM) i 569Nm (oficjalnie 488Nm) robiły z Buicka jak na tamte czasy naprawdę mocnego potwora.