Są takie samochody, którymi do domu wraca się dłuższą drogą. Jeżdżąc R8 Spyder na ogół drogą, gdzie jest wiele zakrętów i koniecznie tuneli. Dlaczego tuneli? R8 w tunelach na swojego kierowcę działa niczym gaz rozweselający, a ryk dziesięciu cylindrów jest elektryzujący. W parkingu podziemnym czy nawet na wolnym powietrzu krótka „przegazówka” budzi do życia wszystkie alarmy dokoła. Do tego dochodzą doskonałe właściwości jezdne auta oraz jego wygląd. Wygląd R8 zwraca uwagę wszystkich od dzieci po emerytów. Tył, który przy zamkniętym dachu zdaje się nie mieć w ogóle szyby intryguje, a przód jak piękna kobieta kusi spojrzeniem diodowych lamp. R8 to bolid, który kocha wysokie obroty. Silnik „wkręca się” niesłychanie szybko. Tuż za plecami kierowcy drzemie bestia – wolnossący, dziesięciocylindrowy silnik. Bez pomocy doładowania szczyci się niebagatelną mocą 525 KM. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4,1 sekundy. Audi zarzeka się, że R8 wyposażone w najmocniejszą jednostkę napędową potrafi osiągnąć drugą „setkę” w zaledwie 12,7 sekundy. Jako jedno z niewielu opuszczających fabryki aut, Audi R8 nie ogranicza elektroniczny kaganiec. Tym bolidem w odpowiednich warunkach można rozpędzić się do prędkości 313 km/h!