Ferrari 458 Italia

Wartość brutto
899.900 PLN
Cena netto: 731.626 PLN
+23% vat: 168 274 PLN
  • USD: $ 226 088
  • EUR: € 208 358

Informacje techniczne

VIN ZFF67NFA7C0186791
Moc silnika (km/kW) 570
Pojemność (cm3) 4497
Paliwo Benzyna
Skrzynia biegów Automatyczna
Średnie spalanie 17l/100km
Rok produkcji 2012
Pierwsza rejestracja 01.01.2012
Kraj Pochodzenia USA
Przebieg 4875
Nadwozie Sportowy / Coupe
Kolor nadwozia Czarny
Kolor wnętrza Czarny

Połykając zakręty, rumak ze stajni Ferrari nawet nie dopuszcza myśli, że któreś z jego kół mogłoby uślizgnąć się choćby o milimetr, jesienne liście nie są w stanie sprowadzić go z obranego kursu na manowce. Nie udaje się to nawet, gdy na tylnej osi pojawi się moment obrotowy o wartości 540 Nm. Instynkt kierowcy sprawia wtedy, że zaciśnięte na kierownicy dłonie przez sekundę drgają gotowe odruchowo odbić kierownicą. Ale to zupełnie niepotrzebne. Tylko rozum musi mieć chwilkę czasu, żeby to pojąć.

Podobnie jak musi zdać sobie sprawę, że o swoje dobre imię walczy w tym aucie nowa tylna oś. Podwójne trójkątne wahacze poprzeczne odchodzą w przeszłość. Pojawiają się lepsze wynalazki, zastosowane po raz pierwszy przez Ferrari w modelu California: np. oś wielowahaczowa. Cóż takiego spece z Maranello wyczarowali z tej wielkoseryjnej konstrukcji? To tajemnica. W każdym razie dzięki niej 458 Italia staje się czymś w rodzaju topowej wersji najlepszego Ferrari, a kontakt kół z nawierzchnią jest jeszcze lepszy niż w F430.

Amortyzatory przypominają te z 599 GTB Fiorano. Ich producent, Delphi, uczynił z nich element zawieszenia, który kieruje się własnym rozumem – szybciej niż zdąży to pojąć kierowca, Ferrari Italia wie z jakim typem drogi ma do czynienia, chce wyznaczyć nowy standard w stosunkach między człowiekiem a samochodem, zawczasu odgaduje czego kierowca mógłby od niego zażądać. Człowiek i maszyna to jedno.

  • 20″ kute felgi aluminiowe
  • System nawigacji satelitarnej Ferrari
  • Interfejs audio iPod/USB
  • Adaptacyjne poduszki powietrzne przednie i poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Węglowo-ceramiczne hamulce Brembo
  • Wyczynowe 6-tłoczkowe zaciski z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu
  • Blokada tylnego mostu
  • Reflektory Xenonowe z układem mycia reflektorów
  • Podgrzewane fotele
  • Skórzana wielofunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów
  • Radio CD MP3 premium + 6 głośników
  • Zmieniacz na 6 płyt CD
  • Bluetooth
  • ESP 8.0
  • ABS + ASR
  • ABD
  • Asystent układu hamulcowego BAS
  • Elektryczne podnośniki szyb z funkcją komfortowego otwierania i zamykania
  • Elektryczne lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • Kolumna kierownicy z mechaniczną regulacją
  • System alarmowy