Urraco to sportowy model włoskiej marki Lamborghini, zaprezentowany po raz pierwszy w Turynie w 1970 i produkowany w latach 1972-1979.
Założeniem przy produkcji Urraco było stworzenie „taniego” samochodu sportowego. Obecny rynek zdominowany był przez Porsche 911, Maserati Merak i Ferrari Dino. Za kształty samochodu odpowiada Bertone, a co ciekawe – jako, że Ferrucio Lamborghini był wybredny, to dopiero trzeci projekt tej firmy mu się spodobał i został zaakceptowany. Dużym plusem dla Urraco było to, że posiadał cztery miejsca w środku (2+2), w przeciwieństwie do jego rynkowej konkurencji.
Za siedzeniami znajduje się silnik V8 i w zależności od wersji (P200, P250, P300) miał pojemność 2.0 (185KM), 2.5 (217KM) oraz 3.0 (247KM). Ten ostatni wariant powstał jedynie w ilości 190 sztuk, co czyni go najrzadszym modelem. Stworzona została również jedna sztuka Urraco Rallye, zbudowana na bazie P250, jednak po jednym wystąpieniu zostało rozebrane na części.