Rata leasingowa od: 0 PLN Netto
VIN | 00000000000200885 |
---|---|
Moc silnika (km/kW) | 68 |
Pojemność (cm3) | 1600 |
Paliwo | Benzyna |
Skrzynia biegów | Manualna |
Średnie spalanie | 10l/100km |
Rok produkcji | 1960 |
Pierwsza rejestracja | 01.01.1961 |
Kraj Pochodzenia | USA |
Przebieg | 123500 |
Nadwozie | Sportowy / Coupe |
Kolor nadwozia | Czerwony |
Kolor wnętrza | Czarny |
Porsche 356 – sportowy samochód produkowany od 1948 do 1965 przez niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Porsche. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu (był to 356 projekt Ferdynanda Porsche).
356 została stworzona przez Ferdinanda „Ferry’ego” Porsche (syna Dr. Ing. Ferdinanda Porsche, założyciela firmy). Podobnie jak jego przodek, Volkswagen Garbus (który został zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche), 356 była samochodem z czterocylindrowym, chłodzonym powietrzem, umieszczonym z tyłu silnikiem. Napęd przekazywany był na oś tylną. Karoseria 356 została zaprojektowana przez Erwina Komenda, części mechaniczne (wliczając silnik, zawieszenie oraz podwozie) zostały zaadaptowane z Volkswagena. Wczesne prototypy 356 były zbudowane z aluminium, jednak rozwiązanie to było niepraktyczne w razie wdrożenia modelu do produkcji, więc wszystkie następne 356 miały stalową karoserię.
Ze względów finansowych firmy (niższe koszty) do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. W roku 1950 model 356 zyskał sławę wśród entuzjastów po dwóch stronach Atlantyku za jego wyjątkową aerodynamikę i łatwość prowadzenia, jak również za świetną jakość wykonania.
Podstawy modelu 356 pozostały niezmienne przez cały okres produkcji, z rozwojowymi, funkcjonalnymi udoskonaleniami. Niemniej jednak różnorodne modele zarówno coupe jak i kabriolety produkowane były od 1948 do 1965.
Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 „Speedster”, zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem „Convertible D”. Posiadał wyższą, praktyczniejszą szybę przednią, szklane boczne szyby, oraz wygodniejsze siedzenia. W następnym roku, model 356B „Roadster” zastąpił model D. Pod koniec lat 60. sprzedaż modelu 356 ze składanym dachem zaczęła spadać.