Już linia nadwozia zdradza korzenie modelu GT, które wywodzi się wprost od samochodów wyścigowych. Nadwozie o wysokości zaledwie 116 centymetrów, szerokości 192 cm i długości 461 cm mieści wewnątrz dwie osoby. Sportowa, wykończona skórą dobrej jakości tablica przyrządów odznacza się nie tylko urodą ale także ergonomicznym rozplanowaniem przełączników i pokręteł. Porsche GT posiada rozkładany dach o wadze niespełna 2,5 kilograma. Dwa składające się na niego elementy chowamy w znajdującym się z przodu bagażniku.
Do napędu konstruktorzy Porsche przygotowali dziesięciocylindrowy motor, którego bazą jest silnik V10 o pojemności 5.5 litra. Wśród ciekawostek wyliczyć trzeba suchą miskę olejową. Produkcyjna odmiana dysponuje z powiększonej pojemności 5.7 litra mocą 612 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 590 Nm. Niespełna 4 sekundy po starcie na prędkościomierzu pojawia się 100 km/h. W 9,9 sekundy wskazówka pokazuje już 200 km/h, a dodać należy, że maksymalna prędkość wynosi 330 km/h. Napęd przenoszony jest przy wykorzystaniu sześciostopniowej, manualnej – jak przystało na auto o sportowych aspiracjach -skrzyni biegów.
Konstruktorzy do stworzenia nadwozia i mocowania układu napędowego wykorzystali wzmocnione włóknem węglowym tworzywo sztuczne. Dzięki temu powstało optymalne przy prędkości ponad 300 km/h opływowe nadwozie. Wiele uwagi przywiązano także do konstrukcji zawieszenia i płyty podłogowej, której konstrukcja z wykorzystaniem – z dyfuzorem tylnym i kanałami przepływu powietrza – gwarantuje pewne trzymanie w wyższym zakresie prędkości. W układzie hamulcowym zastosowano ceramikę – PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Ceramika pojawia się także w sprzęgle, charakteryzując się dużą sprawnością, niewielkimi wymiarami i niezwykłą trwałością. Na aluminiowe obręcze kół zastosowano opony o wymiarach 265/35 ZR 19 z przodu i 335/30 ZR 20 z tyłu.