Chevrolet Stingray

Karoseria

Rewolucja. Tak pokrótce można opisać nową Corvette C8. W ponad 60-letniej historii tego modelu, Chevrolet zdecydował się na bardzo duże zmiany. Pomimo największej zmiany, jaką jest przeniesienie silnika na tył, patrząc na nową Vette dobrze wiemy czym jest i skąd pochodzi. Charakterystyczne, ostre linie, podkreślające zadziorną naturę rzucają się w oczy już przy pierwszym spojrzeniu. Zmianą jest natomiast ogromny wlot powietrza na boku, kierujący strumień na silnik.

Wnętrze

W środku znajdziemy między innymi ręcznie obszywane skórą fotele z grubym przeszyciem, zaślepki systemu audio BOSE ze stali nierdzewnej czy wykończenia deski i paneli drzwi w prawdziwym aluminium lub karbonie. W podstawie mamy sportowe fotele GT1, rozwinięciem tych foteli są opcjonalne GT2, a jako topową opcję, możemy wybrać dobrze trzymające, kubełkowe fotele Competition Sport Seats.

Moc

Za plecami pasażerów znajduje się 6.2-litrowy Small Block V8 z suchą miską olejową i opcją dezaktywacji cylindrów. Blok silnika to aluminiowa konstrukcja o nazwie LT2 i co istotne, jest jednostką wolnossącą. Moc, jaką może się pochwalić to 502KM oraz moment obrotowy 637Nm, a czas do setki to niecałe 3 sekundy.

Skrzynia biegów

Za przeniesienie mocy odpowiedzialna jest nowo opracowana ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Za jej dostarczenie odpowiada Tremec. Do wyboru kierowcy będzie sześć różnych trybów pracy.

Indywidualizm

Każdy klient może idealnie dopasować do siebie swoją nową Vette. Do wyboru jest dwanaście kolorów karoserii, sześć kolorów wnętrza, sześć kolorów pasów bezpieczeństwa i trzy kolory obszycia. Każdy znajdzie coś dla siebie!