BMW M5 G30

KAROSERIA

Masywny, agresywny front, podkreślona charakterystycznym przetłoczeniem linia boku i tył zakończony czterema końcówkami wydechu – to właśnie nowa odsłona najmocniejszego BMW piątej serii, modelu M5 G30. Przyszły właściciel, podczas konfiguracji, może wybierać między 19-calowymi felgami montowanymi jako standard oraz opcjonalnymi 20-calowymi.

WNĘTRZE

BMW M5 napędzane jest potężnym, 4.4-litrowym silnikiem V8, do którego podpięto dwie turbiny z technologią M TwinPower Turbo. Dzięki temu M-piątka może pochwalić się mocą 600KM między 5.600, a 6.700 obr.min.. Moment obrotowy, uzyskiwany już od 1.800 obr.min. wynosi 750Nm. Sprint do setki przy takich danych wynosi 3.4s.

MOC

BMW M5 napędzane jest potężnym, 4.4-litrowym silnikiem V8, do którego podpięto dwie turbiny z technologią M TwinPower Turbo. Dzięki temu M-piątka może pochwalić się mocą 600KM między 5.600, a 6.700 obr.min.. Moment obrotowy, uzyskiwany już od 1.800 obr.min. wynosi 750Nm. Sprint do setki przy takich danych wynosi 3.4s.

NAPĘD

Po raz pierwszy w najmocniejszej odmianie BMW serii 5, zastosowano napęd na wszystkie cztery koła – M xDrive. Dzięki temu, M5 powinno radzić sobie znakomicie pokonywać zakręty zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dzięki pięciu możliwościom ustawień napędu, można wybierać między różnymi opcjami napędu na cztery koła, ale również możemy przestawić Mkę na tryb tylko i wyłącznie RWD.

KOMPONENTY

BMW szczyci się tym, że udało im się odchudzić nową M5. Co składa się na taką redukcję wagi? Maska wykonana z aluminium; dach z plastiku, który to jednak został wzmocniony poprzez zastosowanie włókna węglowego; układ wydechowy, który został odelżony. Jeżeli ktoś chciałby zaoszczędzić dodatkowe 23kg, musi podczas konfiguracji zaznaczyć drogą opcję w postaci węglowo-ceramicznych hamulców.