Porsche 911 992 Turbo S

Karoseria

Porsche 911 nie trzeba nikomu przestawiać. Klasa sama w sobie, która z każdą odsłoną dokręca śrubę perfekcjonizmu. Nowe 911 jest od poprzednika o 45 milimetrów szersze na przedniej osi (ma obecnie 1840mm) i 20 milimetrów na tylnej (obecnie 1900mm). Zmienione wartości szerokości i udoskonalona aerodynamika zdecydowanie poprawia zwinność przy pokonywaniu zakrętów i sportowy charakter samochodu. Pneumatycznie „rozwijana” przednia dokładka i większy spoiler dostarczają 15% docisku.

Wnętrze

We wnętrzu nie inaczej jak luksusowo, sportowo i z bardzo wysoką jakością i dbałością o detale. Skórzane fotele i karbon w połączeniu z jasnymi, srebrnymi akcentami są tutaj podstawą. Nowe dwukolorowe wnętrze jest dostępne w opcji. Na środku deski rozdzielczej znajdziemy 10.9-calowy wyświetlacz, a za soundsystem odpowiada BOSE.

Moc

Tradycyjnie dla 911, między tylnymi kołami znajdziemy 3.8-litrowego boxera z dwiema turbosprężarkami VTG. Silnik generuje 650KM, czyli o 70 więcej od swojego grzeczniejszego brata. Moment obrotowy wzrósł zaś o 50Nm i wynosi obecnie okrągłe 800Nm. Sprint do setki z takim zestawem wynosi tylko 2.7 sekundy, a prędkość maksymalna to 330km/h.

Chłodzenie

Silnik w porównaniu do Carrery, ma przeprojektowany całkowicie układ chłodzenia. Część powietrza wpływa teraz przez charakterystyczne dla wersji Turbo, wloty powietrza umieszczone na tylnych błotnikach. Kolejnym miejscem, pomagającym układowi chłodzącemu jest wlot umieszczony przed tylnym spoilerem, gdzie znajdują się też filtry powietrza.

Ceny

W Niemczech cena podstawowej wersji 911 992 Turbo S Coupe ma się kształtować na poziomie 216.396 Euro. Dla miłośników jazdy bez dachu jest nieco droższa wersja Turbo S Cabriolet, za którą trzeba dać 229.962 Euro.